Novi Sad
24.12.2012.
06:44
Zbog zimskog raspusta, od danas u Novom Sadu i prigradskim naseljima rade samo dežurni vrtići.
  • Dragana

    05.01.2013 17:51
    Treba obavestiti Ministarstvo, nema sta da se ceka
    Evo, procitah komentare svih mama i slazem se u potpunosti. Zapravo, BESNA sam. Prvo, vrtici nisu obrazovne ustanove, nego vaspitne. Sto znaci da se deca ostavljaju osoblju na cuvanje dok su roditelji na poslu. Vecina roditelja radi preko celog leta,i zime naravno. Ja nisam sigurna da cu izdrazati jos jedno leto kakvo mi je bilo proslo. Sama sam u smeni, radim na Decjoj stomatologiji, u vreme zimskog i letnjeg raspusta su pune cekaonice i imam dete koje u vreme SKOLSKIH RASPUSTA ne ide u vrtic zbog "vanrednih uslova". Imam pravo na 2 nedelje (spojene) godisnjeg odmora, fakultetska diploma, ogromna odgovornost.. Ni baka servis nije resenje. To su u mom slucaju ljudi od preko 70 godina i mislim da nijedan roditelj ne bi bio spokojan da starim osobama ostavlja dete na cuvanje.
    Tacno je da je pravi haos u spojenim grupana, deca se ne znaju, deca ne znaju vaspitacice, promenjena je soba, igracke, sve...Sta uraditi? Da li vaspitacicama treba odmor od 3 meseca godisnje. Ja mislim da toliko nemaju i mnogo odgovorniji ljudi u ovoj zemlji. Kome se obratiti? Hajde da resavamo situacuju. Nasa deca su u pitanju i ona imaju pravo na vrtic. To mora da se uredi u korist dece,a ne u korist godisnjih odmora.
  • Jasna

    24.12.2012 18:48
    Raspitajte se kako je u vrticima u inostranstvu.
  • zaposlena mama

    24.12.2012 16:12
    Kakva zucna rasprava...Naravno da zaposleni u RD imaju pravo na godisnje odmore...ali jutros mi je bilo krajnje neprivatno kada sam ostavljala dvogodisnje dete i taj me osecaj pratio ceo dan na poslu. Vaspitacica: Dobro jutro mama. Vi ste prvi stigli! (pola 7 je)...Vase dete jedino ide preko celog raspusta, svi ostali su nekako uspeli bar jednu nedelju da odmore dete. JA: Gledacu kadkog budem mogla da ga ne dovodim (divno ce biti kad nam se jos i baba preseli u NS u nasim iznamljenij 39 km2). Vaspitacica: Zasto niste uzeli godisnji odmor? JA: Gospođo o tome ne odlucujem ja. Vaspitacica: A tata? Ja: Isto. Hm, sto ga niste poslali kod babe? JA: Baba je bolesna, operisana. Ona: A kod nekog drugog? Neku zenu da nadjete? Ja: Nemam nikog drugog ko bi mogao da ga cuva i imam platu 25000. Ona: Ali svi ostali. Ja: Molim Vas nemojte me upoređivati sa ostalima koji ne rade i uzivaju u carima socijalizma (ne radim,a imam mesto u drzavnom vrticu). Kasnim na posao, kaznice me...Jel da da mi nije lepo poceo dan...
  • zorana

    24.12.2012 14:30
    A svima koji me caste minusima od srca zelim full time posao i mnogo djece.
  • Zorana

    24.12.2012 12:38
    @Anonimus
    Ja sam roditelj koji ima problem i pokusavam na njega da ukazem jer su u pitanju nasa djeca i trebalo bi da nam je svim u interesu da uvijek trazi bolje rjesenje. Meni nije prihvatljivo da mi djete od 16 mjeseci tokom raspusta preko noci zavrsi sa 3 nepoznate vaspitacice i 20tak neznanih saboraca od kojih je vecina u nepoznatom vrticu i urlali su gore nego na adaptaciji a vec u 8 AM od haosa vidim i nervozu kod vaspitacica. U takvim situacijama se remeti ritam djeteta u korjenu, djeca su nervozna, uglavnom nema spavanja, apetita ... roditelji vec znaju sta to nosi sa sobom. I to me boli kao roditelja.

    Sto se godisnjeg tice u svakoj sredjenoj firmi se on koristi u dogovoru sa ostalima i to tako da posao ne trpi, ides kad ima ko da te mijenja odn. pokrije, ili nema zatrpanosti poslom. Nikome od nas nije na izvolte kada ce na godisnji i nikome nije lako. Niko ne zeli da stavi upit na icije pravo na odmore. Ja sam samo indisponirana nedostatkom volje za razgovor i kompromis u interesu svih. Opet ponavljam u pitanju su nasa djeca.


  • 24.12.2012 11:46
    A kakvo?
    Zaposljavati nove ljude zbog raspusta?Da li u ostalim firmama zaposljavaju nove ljude u doba kada se koriste godisnji odmori?Smanje broj saltera koji rade i mi malo duze cekamo u redu.U bolnicama isto tako.SVe su to kratkotrajni uslovi i sve se posle normalizuje.
  • zorana

    24.12.2012 11:06
    Hocemo da kazemo samo to da se mora traziti bolje rjesenje.
  • 24.12.2012 10:46
    Opet problem?
    Radnici ove usutanove su prinudjeni da koriste godisnje odmore iskljucivo u periodu raspusta.Tu se negde moraju razumeti i radnici i korisnici vrtica.
    Hocete da kazete da ljudi u ovoj ustanovi nemaju prava na godisnje odmore?
  • Zorana

    24.12.2012 10:36
    @Gogolj - upravo tako

    A sta da rade roditelji:
    1. Zaposleni u smjenama
    2. Koji rade od 9-17 (sve banke i 80% privatnih firmi svih profila)
    3. Koji rade od 8-16h bez sopstvenog prevoza (mada je i sa kolima upitno)

    Da se pravimo da ne postoje? Eh kad bi se ja mogla praviti da porezi ne postoje :(
  • 24.12.2012 10:26
    za Makija
    Pitajte nekog od vasih prijatelja vaspitaca koliko imaju godisnjeg, i koliku imaju platu.
    Ostalo je sve istina sto Zorana kaze, ali ova drzava je nesredjena u mnogim aspektima, koji se mozda manje vide od ovog, ili problem lakse "progutate" i opravdate...
  • gogolj

    24.12.2012 09:55
    cena roditeljstva
    Kako raspust u vrtićima? Zaposleni roditelji ne mogu da napuste posao da bi čuvali decu, ne rade svi u obrazovanju. A kada majke koje rade u smenama mole da RD uvede drugu smenu, da ne bi bile odvojene i po 16 h od svoje dece, onda je to nemoguće. Trebaju liste čekanja da bi se roditelji ucenjivali, zidanje novih zgrada zbog lakšeg muvanja...
    Zašto bi davali kroz porez i RD i privatnim vrtićima?
    Tu su razlozi pada nataliteta, cena roditeljstva je previsoka, i ne samo finansijska. Ponižavanje roditelja i traume dece samo se uvećavaju...
  • Zorana

    24.12.2012 09:36
    Radosno djetinjstvo
    @Sonja - Vaspitacice u RD rade sjajan posao! Ne da nemam problem da to priznam nego to tvrdim i potpisujem. Ovde se o tome ne raspravlja niti to iko dovodi u pitanje.

    Ja sam uputila kritike upravi RD za rezime rada i radno vrijeme. To sto se sa djecom dobro radi kada se radi, ne znaci da nema prostora za unapredjenje da nam svima bude bolje!

    Iz najbolje namjere, poznajuci uslove rada vaspitacice roditeljima savjetuju da :

    1. Ne dovode djecu prije 7:30 da ne bi bili u prijemnim grupama jer se tek u pola osam prima u maticne grupe.
    2. Odvodite ih prije spajanja (sto je izmedju 14-15h popodne)
    3. Ne dovodite ih preko zimskog raspusta
    4. Ne dovodite ih preko ljetnjeg raspusta
    Mozda ima jos ... dopunice iskusniji ...

    Jel mislite da je lako ovo uklopiti u radno vrijeme od min 8h + prevoz do/od vrtica + 20 dana godisnjeg?

    E o tome pricam.

    Drzavni vrtic je vaspitno obrazovna ustanova namjenjena svima ali MORA zaposlenim roditeljima da izadje u susret u najvecoj mogucoj mjeri. To sada nije slucaj a ne vidim mnogo dobre volje za promjenama. Sta vise svako pokretanje ove teme ide na noz i komentare pa sta hoces za te pare. Svi koji zauste tu recenicu neka znaju da je komercijalna cijena za jedno dijete u RD oko 16 000 din i da to placamo svi mi koji punimo budzet. Za te pare MORA bolje! Djeca su u pitanju.
  • Sonja

    24.12.2012 08:58
    za zoranu
    Svi mi vidimo samo pojedinačne stvari i tumačimo ih iz nekog svog ugla a nećemo da priznamo da te vaspitačice rade sjajan posao u datim okolnostima. Budite iskreni sami premam sebi, šta je Vaše dete od kako je krenulo u vrtić naučilo, napravilo, postiglo... Ako Vam to nije dovoljno uvek Vam ostaje mogućnost da Vam dete čuva neko drugi ili da ga pošaljete u privatni vrtić ako smatrate da će mu tamo biti bolje i da će se tamo o njemu neko više brinuti.
  • Zorana

    24.12.2012 08:19
    raspust
    Naravno da moraju, niko to ne dovodi u pitanje. Ali ova formi raspusta i ljeti i zimi nije najsretnije rjesenje.
    Jaslene grupe gdje su djeca jos bebice do 2g prolaze kroz traume seljakanja, promjena vaspitacica i djece sve iz neba u rebra. Nije dobro za djecu.
  • Maki021

    24.12.2012 08:14
    Anonimus - za Zoranu
    Letnji raspust dva i po meseca, zimski tri nedelje, za Uskrs oko dve nedelje, verovatno sam još nešto zaboravila. Suma sumarum 15-17 nedelja ili trećina godine. O tome se ne usuđujem ni da maštam, a sigurna sam da je slična situacija sa Zoranom i mnogim drugim zaposlenim roditeljima. Moramo da radimo da bi se neki kao vi izležavali četiri meseca.....
  • 24.12.2012 08:00
    za Zoranu
    pa i vi idete na godisnji, moraju i ti vaspitaci nekad ici.
  • Zorana

    24.12.2012 07:29
    raspust
    Jutros sam ostavila dijete u vrtic koji jutros od vike i dreke i djece i osoblja vise lici na logor nego predskolsku ustanovu.

    Tuga je to nama koji moramo na posao nemamo baba servise niti raspuste.

    Ja stojim iza toga da je organizacija rada radosnog djetinjstva potpuno diskriminisuca za full time zaposlene roditelje, sto radnim vremenom do pola pet, spajanjem grupa djece koja ostanu vec izmedju 2-3 popodne sto uvidjenjem zimskih i ljetnjih raspusta za koje same vaspitacice ne preporucuju da djeca dolaze.

    Kao da je dovodjenje djeteta svaki dan moj izbor a ne nuzda.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna